reklama

Ako veľmi sa bojíte prezidenta Harabina?

Ako veľmi sa bojíme toho, že si budeme musieť vybrať medzi menším a väčším zlom ako pri Mečiarovi a Gašparovičovi? Zjavne dosť na to, aby sa to stalo skutočnosťou, pretože formou súčasnej diskusie sa ani iné nedá dosiahnuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dôvod na túto otázku je síce zrejmý a jasne profilovaný v mnohých médiách, strach z voľby "menšieho zla".Lenže ako vieme, čo je menšie zlo? Existuje nejaké malé zlo, menšie zlo, menšejšie zlo, zielko?

Pre mňa je menším zlom voliť kandidáta, v ktorého neverím. Tu naráža na realitu celý koncept vzdavania sa. Ak sa celá prezidentská debata zúži na otázku vzdávania sa, tak ja - a predpokladám, že aj veľa ďalších ľudí - nie som schopný rozlíšiť, ktorý kandidát zdieľa moje hodnoty a predstavu sveta.

Táto diskusia,paradoxne, môže byť kontraproduktívna, pretože je smerovaná iba na takzvaných "demokratických" kandidátov, menovite: Zuzanu Čaputovú, Františka Mikloška a Roberta Mistríka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým smerodajnou témou týchto kandidátov má byť politická vypočítavosť, ostatní, a to hlavne tí takzvaní "antisystémoví" kandidáti a kandidát Smeru majú priestor sa pre svojich voličov presne vyprofilovať. Našim demokratom tak upierame slobodu slova natoľko, že dosť silno pochybujem, či vie o nich bežný volič viac než heslo z bilbordu. Mistríka poznám, pretože ovešal celú krajinu svojou tvárou, Mikloška poznám, pretože kandiduje snáď každé voľby, ale ani o jednom z týchto kandidátov neviem nič iné, iba to, že sú proeurópski... a možno ich povolanie.

Schválne som nespomenul Zuzanu Čaputovú, pretože v jej prípade som výnimka a uvedomujem si, že ako člen hnutia, ktorého je podpredsedníčkou, o nej musím vedieť nadpriemerne veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bežný človek nevolí na základe štatistiky, ale na základe osobného a hodnotového prieniku s daným kandidátom, čo je úplne logické a správne. Takže tým, že dávame do úzadia osobné príbehy a víziu “demokratických” kandidátov, zvyšujeme šancu na úspech ostatných.

Bavme sa teda o tom, kto má akú víziu. Aby občania mali šancu spoznať svojich kandidátov a aby pochopili, akú alternatívu ponúkajú voči zvyšným. Dovtedy sú všetky volebné prieskumy iba prieskumami známosti, nie voličských preferencií.

A všetci dobre vieme, že najznámejší kandidát nemusí byť ten najlepší.

Zo súčasnej situácie sa mi tak trochu zdá, akoby sme sa báli "nedemokratických" kandidátov na prezidenta natoľko, že si ho radšej nevyberieme demokraticky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je načase viesť diskusiu, ku ktorej už tak dlho vyzýva Zuzana Čaputová. Toto je zároveň hlavný dôvod toho, prečo mám vo svojej voľbe jasno: pretože Zuzana Čaputová od začiatku chápe, o čom musí byť voľba prezidenta Slovenskej republiky, že to nemá byť súboj "percent" ale myšlienok, a to najmä vo chvíli, keď je päť favoritov a každý z nich má rovnakú šancu stať sa prezidentom - áno, aj Štefan Harabin, ktorému ďalším pokračovaním v tejto nedemokratickej diskusií tú šancu iba zvyšujeme.

 

Lukáš Račko

Lukáš Račko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Lukáš Račko, som študentom prvého ročníka Matematicko-fyzikálnej fakulty Karlovej univerzity. Zaujímam sa o filozofiu a najmä politiku. Pred rokom som sa stal členom novovzniknutej strany Progresívne Slovensko. V svojich blogoch budem písať krátke komentáre k aktuálnym témam.V minulosti som blogoval na portále Denníka N, avšak po z môjho pohľadu nie veľmi šťastných úpravách ich webu som sa rozhodol túto platformu vymeniť.Moje staršie články nájdete na: www.dennikn.sk/autor/rackoluk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu